תקנו איפה שאתם יכולים, ותגורו איפה שאתם רוצים

היום כל מי שחושב להשקיע באופן רציני, מבין שאין חלופות להשקעה בנדל"ן.

אך עם זאת חייבים לזכור, שרכישת נדל"ן יכולה להיות גם טעות גדולה, כי לא לכל אחד מתאימה כל רכישת נדל"ן.

וכן, זה יכול לקרות גם כאשר מחירי הנדל"ן עולים!

אתם בטח שואלים: "אם המחירים עולים, איפה אנשים נופלים ברכישת נדל"ן"?

אז הנה אני מגיש לכם מתכון בדוק ומנוסה:

  1. קחו 1 זוג צעיר עם הכנסה ממוצעת ממעמד הביניים
  2. תוסיפו 3 הלוואות קיימות (1 לרכב, 1 לחתונה, 1 לחופשה)
  3. תפזרו מלמעלה בנקאי שיערבב אותם טוב טוב עם משכנתא פסיכית והחזרים משוגעים!
  4. תחממו אותם כמה חודשים עם הוצאות חריגות, ובלתמי"ם (שתמיד יש)
  5. תוסיפו 2 – 3 ילדים ותאפו כמה שנים בחום גבוה
  6. תקבלו זוג שאכל אותה בענק!

אל תיפלו לשם.

רכישת נדל"ן שאינו תואמת את היכולות הפיננסיות שלכם, יכולה להיות טעות איומה.

אז נכון שחלום הדירה למגורים הוא מאד ישראלי, ומאד קורץ, אבל אני מציע לכם להתבונן על התפיסה הזאת ולראות שבמקרים רבים היא מגבילה ודווקא תוביל לאי מימוש החלום בסופו של דבר. אם זוג יחליט לא להשקיע בנדל"ן עד שירכוש לעצמו את בית חלומותיו, הוא מעכב את היכולת שלו להתקדם כלכלית כרגע, וייתכן שבגלל אי ההתקדמות הזו, גם את בית חלומותיו הוא לא יזכה לרכוש.

חייבים לזכור שיש עוד כל-כך הרבה אופציות אחרות, וכל עוד הכסף שלכם עובד, ואתם מתקדמים מבחינה פיננסית, אתם בדרך הנכונה, וזו לא חייבת להיות דירת המגורים שלכם.

אז אם דירת מגורים לא קונים בכל מחיר, אז מה כן עושים עם הכסף שיש?

מבחינתי התשובה היא אחת: רק נדל"ן!

ואם תשאלו: "למה דווקא להשקיע בנדל"ן? ומה עם שוק ההון?"

אז קודם כל אקדים ואומר שמעבר לשיקולים שעליהם אפשר לדון, ברמה האישית, ומתוך ניסיון אישי, גיליתי שאני לא נמשך לישיבה ממושכת מול מסכים וגרפים כדי לנתח מניות.

ככה שזה גם עניין של חיבור וסגנון אישי.

אבל, מעבר למשיכה האישית, אני בכנות חושב שלאדם הממוצע, טוב יותר אם יבחר לו נכס נדל"ן, בוודאי בתור השקעתו הראשונה, וייתכן שגם בהמשך.

בטח גם אתם שמעתם כמוני, על החבר מהעבודה / הצבא שמשקיע בשוק ההון ועושה המון כסף, וזה יכול להיות נכון, כי באמת ניתן להרוויח בשוק ההון המון כסף ולעיתים במהירות גבוהה, וזה דבר שמפתה אנשים רבים להיכנס לתחום.

אבל מה שהרבה אנשים לא יודעים, או לא לוקחים בחשבון, זה שבאותה הקלות ובאותה המהירות שבה ניתן להרוויח, ניתן גם להפסיד, ולצערי אני מכיר כמה מקרים כואבים מקרוב, ואפילו אנשי מקצוע שהינם סוחרים מנוסים, ושאפילו היו מכשירים ומלמדים אחרים לסחור בשוק ההון.

אז נכון שבנדל"ן ישנם סיכונים מסוימים כמו בכל השקעה אחרת, אבל בסופו של דבר, אתם קונים נכס ממשי

נדל"ן= "נכס דלא ניידי" שזה בתרגום מארמית: נכס שאי אפשר לנייד אותו. יש לו יציבות מסוימת בעולם.

כל עוד המיקום הוא מרכזי ונכון, לבלוקים תמיד יהיה ערך, וברוב מוחלט של המקרים גם אם תהיה תנודה היא לא תהיה קיצונית, והסיכון להפסד משמעותי הוא קטן מאד, וזה דבר שאני כבעל מקצוע, שמשקיע ומלווה משקיעים, מרגיש הרבה יותר שלם לעמוד מול הלקוחות שלי בידיעה שאני מוביל אותם בדרך להתפתחות כלכלית תוך שמירה מקסימלית על מה שכבר יש להם.

כמו שאומרים ברפואה, "ראשית, אל תעשה נזק".

בסופו של דבר אני הולך לישון הרבה יותר רגוע בידיעה שהנכסים שלי בבוקר ישארו יציבים כמו שהשארתי אותם בערב, ושאם ממש ארצה לבוא לבדוק מה איתם, תמיד אפשר לעשות את זה, אם זה בנסיעה כאן בארץ, או בשילוב של חופשה נחמדה, בנכסים בגאורגיה.

ואם תוסיפו את סביבת הריבית האפסית, וכמה שהכסף זול היום, אפשרויות ההשקעה בנדל"ן נהיו אפילו מושכות יותר.

אז אם אתם חיים פה בארץ אתם כבר לא תופתעו לגלות שאף אחד לא באמת דואג לכם, לא הממשלה, ובטח לא הבנקים.. ואם אתם לא תבנו את עתידכם, אף אחד לא יעשה זאת עבורכם.

אז אל תשתעבדו בשביל חלומות לדירת מגורים במחיר מוגזם כי "ככה כולם עושים", אתם חכמים יותר, ואתם יכולים לבנות את עתידכם בצורה בטוחה וטובה לטווח ארוך.

תגורו איפה שאתם רוצים, (כן, גם בשכירות) ותקנו איפה שנכון.

ובשורה תחתונה - אם יש לכם קצת כסף בבנק, אל תחכו, אתם מוזמנים ליצור קשר ואנו נלווה אתכם להשקעה בטוחה וטובה בדרך לעתיד כלכלי יציב ומשגשג.